Dark Fellows

Get My Updates By Email

Tuesday, June 26, 2012

#896 Me Vs The Crazy Weekend

Blog Diva buat perangai lagi!!! Ahahahahahahaha...

Kesahnya cenggini. (entri ini aku dedikasikan kepada Puan Jie dan Puan Rini secara khususnya) Jumaat lepas dok skrol channel tv. Boringlah kekdahnya nak tunggu anak-anak tido tuh. Ter bukak channel Prima tuh. Ingatkan movie. Durasi 1 jam setengah. Tekan info kat remote, tajuk 49 Days. Tekan lagi info, keluar sinopsis citer. Okaylah, I thought I wanna watch la. Petang-petang tengok movie syok juge. 

Start-start, tertera 'Episod 2' dalam tulisan hanggul tuh. (oh, sebelum start citer masa belek info tu baca sinopsis pun dah tahu citer Korea. Tereris Korea kan aku?!) Baru je nak tengok first scene, Adam dah bising-bising nak tengok Wonderpets. (hello, wonderpets pukul 2.30 lah dik) Malas nak gaduh-gaduh, aku pun tukar je ke tv9. Lagipun kat Prima tadi citer 49 Days tu dah episod 2. Mesti aku dah miss episod pertama. Tak syok la. Kalu nak mengaku diri K Addict, kena tengok dari awal sampai akhir beb.

Bila bebudak tido, aku pun menjalar la online. Tengok kat internet terus. Omo! Bagus sekali cerita ini. Nak tengok lah kata hatiku. Encik Jack balik keje aku baru nak move to episode 2. Encik Jack tanya tengok citer apa. So aku jawab, 49 days. Dia tanya, citer pasal apa. So aku cakap pasal seorang pompuan yang koma dan diberi peluang kedua oleh malaikat maut untuk kumpul 3 titis air mata yang ikhlas ditangisi oleh orang-orang yang menyayangi dia selain keluarga dalam masa 49 hari tanpa reveal siapa dia sebenarnya dalam tubuh yang dipinjamnya. Woh, lepas makan smayang, terus bukak laptop dia. Tengok jugak! Haha. Having the idea of successfully dragging encik Jack to watch a korean drama with me is simply a sweet memory. Bukan senang tau! And for this reason, pak aji tido lepas Subuh dik non! Marathon sampai tak sedar diri.

Wiken baru ni memang tak bermaya 2-2 ekor. Tengok sampai lebam macam mata panda. Melekatlah depan laptop masing-masing. Sebab tengok tak sama episod kan. Ah memang giler ah. How come Prima pandai select citer best-best ni. Habis tengok 49 Days ni, encik Jack dok mengusya port bagus nak tengok Secret Garden pulak! Wakakaka... Suka pedaya encik Jack tau! Dua-dua best sebab tema fantasy dan ada body swappping scenes.

Hari Ahad tu disebabkan 2-2 ekor dok marathon 49 Days ni sampai tak sedar diri dah jadi mak bapak orang, lunch adalah di Manhattan Fish Market Sunway Carnival Mall. Haha. Boleh?! Pergi lapar-lapar. Makan kenyang-kenyang, pastu balik sambung marathon lagi. Gilos. Zaraa sepanjang tempoh mak bapak menggila tu Adam yang mengasuh. Wakakaka... Terbaek. Kalu kegilaan ini diteruskan, nescaya Adam dengan Zaraa tiba-tiba pandai masak nasi goreng ayam sendiri. Hahahaha...




I'm glad that the stroy is over and things get back to normal.

9 comments:

jie @ azie said...

dedicated utk aku lagiii..tocei,tocei
aku meme ssuko sapa tubik air mato.. payoh nok jupo psgan merpati sejoli gini.. kalu layan bola tu meme sokmo kito dengar tp kalu layan k drama ni meme very2 rare la. bravo2 utk mc teh & en jack. psssttt panda pulok adam nga zara bawok diri. cepat2 tgk cito rooftop prince pulop..hahaha, meracun jah aku nii!!

R I N I . R A N I said...

Hahaha....mmg kijo gilo puak2 nih. Mujur adam reti ngasuh zaraa. Mek teh wehhh, mano sedap 2 nih, secret garden ke 49 days? Aku nok menjebak etek time free2 nnti. Lohni tokleh, tok laki aku tgh demam. Mung paham2 lah, oghe jantan kalu dmm manjo pado budok kecik!!!

Blog Diva said...

jie:mu xpyh racun aku lah jie.Puan Menteri racun dddulu lagi heh rooftop prince tuh.hahahaha.mu kelih mano?beli dvd ko?

en jack skalo aku oyat cito sedak pun dio xsei kelih. xtahu bakpo cito ni dio nok kelih.kebetulei jah heh. bukei sokmo pun share hobi yg sama ni.

Blog Diva said...

rini:wakakaka..nok ssuko aku mu oyat manjo pado budok kecik tu. true!

secret garden dgn 49 days tu duo2 ending mendadak gitu.duo2 ado buleh tukar2 body.tp secret garden ado byk babak glenya2...(suko) 49 days ni emotional heavy sikit.mu tgk la... specialy part scheduler tu.best!

part ggewe dlm 49 days xbyk.

nik faris malik said...

aku layan "time slip dr jin". best..

Blog Diva said...

nik pareh:sageuk drama ni sokmo2 ending mesti tak best.mengikut pengalaman aku la.

xdok 1 pun cito sageuk ni hok ending hepi.sekian.

Anonymous said...

kakak ado cito 49 days tu..tp lum tgk..huhuhu tok dae

Anonymous said...

er hensom adam ! hehehhe memang cun tshirt dio tu..geram nok rembat 10 helai huhuhu gilo la pulok kan! bestnyoo pic hok bawoh tu..and sejuk perut tgk en jack ngasuh anok2 hehehehe bapa mithali sungguh. harap2 dpt abe ipa pun samo mithali ..aminnn . miss uols semua! huhuhuhu

nik faris malik said...

aku tgk doh 49 days hok amek ngan mung tp ending dio hampeh.. baik xpayoh tgk..