Dark Fellows

Get My Updates By Email

Tuesday, August 28, 2012

#921 Me Vs My Smart Tv

Ada smart tv kat umah ni memang rasa nak babai Astro aje. Jakun teknologi kan. For those yang tengah mencari tv sesuai untuk ditepek di dinding rumah anda, aku cadangkan beli tv macam yang aku beli. Promo? Yes. Kehkeh. Padahal semua orang pun dah tahu pasal smart tv kan. Tapi izinkan aku yang jakun ni bercerita serba ringkas.

Balik raya kat KB aritu Nik Pareh buat tayangan Dummy Mommy kat tv besar Puan Menteri. Aku dah wow-mazing dah masa tu. Tapi time tu je la. Bila balik Penang takde la terkinja-kinja menghasut encik Jack suruh beli tv baru. Aim aku nak laptop baru aje. (pagi ni on laptop, Chrome hilang lagi. Ni pun bertulong taip entry pakai Mozilla.) Serius, aku perlukan laptop baru. Pagi Sabtu tu, ye-ye la encik Jack surf cari infos kat PC Depot bagai, nak beli laptop la kan katanya. Tetiba petang tu pegi beli tv. Adoyai..
Tapi yang bagusnya, skang ni aku dah tak payah nak download dramas and movies (Korean, Indian, Indonesian, Japanese, US, etc). Asal ada wi fi, semua aku buleh tengok direct kat tv aje. Nasib baik la line laju kat sini. Kira tv ni separuh tv, separuh komputer, separuh media player, separuh handphone, separuh Playstation buleh akses internet. Got Vikii, harhar.... Meaning? I can watch any Kdramas and movies uploaded in Vikii anytime I want! Yay!!!!! Baru je dok godek-godek website nak download The Moon That Embraces The Sun dengan Dr Jin tuh, sekali cek dalam tv aku pun dah ada. Huyo. (Bye-bye Astro!) Orang kat kedai tv tu cakap, skang ni semakin hari makin banyak Vikii update drama & movie kat internet. So, citer makin banyak la listed kat situ. Takde la nak kena tengok citer sama 40kali kan. Pulak tu, citer-citer yang listed kat situ semua yang baru-baru. Oh suka, suka, suka. I bet, Nik Pareh mesti kepanasan kat sana... Meh aku tulong kipas! Harharhar....

Tv macam ni, memang sangat sesuai la bagi couch potato macam aku. Oh, kartun pun banyak. Ada harapan la nak berebut remote dengan anak-anak nanti. Karang nak calling-calling Puan Menteri la nak meracun. Baru ni dia tanya aku apahal tv dia lagi murah dari tv aku padahal sama inci aje. Now I have the answer. Aku kipas Puan Menteri pulak lah. Yang 40 inci Nik Pareh beli tu buleh letak kat dalam toilet time-time sembelit sejuk sikit mata tengok ada tv besar menemani keperitan dalam jamban tu. Kat dapur dah ada tv. So, buleh beli smart tv taruk kat tv area. Tak payah streaming pakai dramasub lagi. Wheeee!!!!

Oh yang gila fesbuking and twitter, dalam tv ni pun ada. Aku belum godek lagi. Nanti aku dah berjaya nanti aku update status kat fb berbunyi, bersiaran dari tv besar rumah saya....
Kelmarin aku cakap aku posa kan. Alhamdulillah la, dah setel sehari. Elok-elok lepas sendawa berbuka tu, baru teringat aku lupa nak niat untuk qada posa untuk tahun yang mana. (aku kan banyak tahun sakit) Choiiii lah! 

Aiseh, dah tu posa kelmarin kira cane ek?

10 comments:

mommynadia said...

hebbak gile Pn Diva..owh En jack skali//
Jgn lupa, update twitter skali yerrr..

Ambe, tv cabbuk kt rumah tu,nak tgu Ryan or Adam smack down dulu lah baru nak merasa tiwi canggih gini..;)

Anonymous said...

wah canggih ar tv adam! hehehe habis la berebut nanti!..keno beli so tok dapur tuk mommy..so tok atas heheheabe baco mesti panas tu
-kakak-

Cikgi Diva said...

hebak lownihhh blog diva kito bulehhh bersiaran dgn tb besarrrr

zahira said...

Huiyo! Canggih2! Tv umah kitorg yg gmbr goyang sejak dr nuha lahir tak repair2 lg! Hahaha....

Anonymous said...

zahira..tv ai pulak yg gemuk tu..hahahahaha dh takde color dh! bertahan je la now..takde budget beli tv br lg hehe
-ema-

zahira said...

Ema - selagi buleh tgk, tgk jer :)

Anonymous said...

betul betul betul :-) lgpun bukenyo ada maso sgt nak tgk tv..tv tgk tuan dio adolah hehehe asyik ngadap laptop je ada la.
-ema-

R I N I . R A N I said...

Mek, Smart TV nih bulih tgk TV3 & malaysia's channel dop? Yg aku punya, aku try tgk tv3 streaming kat website Layarku.tv tp takleh. Rasa membazir plak aku beli aritu sbb ingatkan nok tgk tv3, tv2 & tv1 masa bulan posa kat qatar aritu huhu
Tp yg bab tgk Koreqn drama tuh, mmg terbaik lah. Ngan tok laki aku pun terjebak sekali haha

MiJa said...

haha kebetulan mmg tgh tgk2 tv jugok utk rumah baru nnt..walaweh!ni lagi terkinja2 nk bli smart tv ni!!!haha sesuai lah utk para surirumah..baru berbaloi..ekekek
teh,fridge mu toksey rekemen ke? ;p

nik faris malik said...

tv rumah mama ado internet setting. cuma xdok built in modem je..