Dark Fellows

Get My Updates By Email

Thursday, June 20, 2013

#1035 Me Vs My New Crush

Serbuk koko Kakak Ipar bagi ada lagi. Amazing kan. Sekotak kecik tu tak habis-habis lagi. Padahal dah 2, bijik kek cekelat dengan 2 bijik brownies dah aku bake. Apa nak buat lagi pasni. Time period-period ni suka benar makan benda manis-manis. Brownies pun dah habis aku kudap sambil tunggu Zaraa bangun pagi tadi. Aku pun tatau brownies yang aku buat ni dah menepati piawai brownies yang sebenar atau tidak. Desperate kan kat Penang ni nak mengudap takde pilihan. Tak sedap sikit pun hadap jugak lah.
Gambar terkini yang Nik Pareh update kat fesbuk dia. Sebab nama tak finalized lagi, let me call her baby Aloyah. Ha ha ha. Omo! She's so adorable! First time encik Jack tunjuk (sebab aku tak online, dia kan pakai smartphone) terus jatuh hati kat anak buah aku ni. Comei sungguh anak Nik Pareh ni. Putih supo beras basuh bak kata arwah Cikgu Hasnah cikgu Kimia aku. Tapi sayang dia tak pandang kamera. Malu masuk blog Cik Su ye baby Aloyah *wink! First glance, aku tak nampak anak Nik Pareh tapi aku 'nampak' Adam masa dalam inkubator dulu. Sebijik! Tapi nape nurse kat NICU Kuantan nun tak buat sarang kat dia. Baru tak gelongsor ke bawah. When I looked at her, her flat chest, her blond hair, her tiny finger and thighs, memang reminds me of lil Adam. Terbayang time-time pegang dia melalui lubang incubator tu. Masa dia tengah tenat lah. Tak boleh keluarkan lagi. 

Kenapalah keluarga aku kena lalui pengalaman yang sama ni sekali lagi. I know how it feel bila sedar dari pembedahan and your baby is not at your side. 2,3 hari dok imagine macam mana rupa anak aku. Tengok dalam henpon ofkos la tak puas hati. Dulu rasa tak sabar nak tengok baby dari kaca mata parents sendiri. Now tak sabar nak tengok baby dari kaca mata seorang makcik. Macam ni la dulu Bos IBM rasa bila tahu aku bersalin tapi takleh nak tengok baby lagi. Everyone sangat-sangat neves nak tengok baby. First baby kan dalam family aku. And now it's my turn untuk neves nak tengok anak sedara. Oh penantian itu satu penyeksaan! Doktor dia kata maybe kena dok kat NICU tu for 3 weeks untuk cukupkan tempoh macam dalam kandungan 37 minggu. 3 weeks? Uwaaaaaaa... Lambatnya buleh tengok anak sedara!!!! Usahkan nak pegang, nak tengok gambar pun tak dapat. Sana sangat-sangat strict.

Baby Aloyah, baby Aloyah.. Apa la nama daddy mu nak bagi ni..... Cepatlah balik KB. Nanti buleh gi tahnik dengan Tok Guru Nik Aziz.

My current crush is Channing Tatum. Direct je buat pengakuan ye. Sejak tengok premier citer The Vow kat tv baru ni terus tiap hari tengok movie lakonan dia. Uols ada tengok tak? Senyum sorang-sorang tengok citer tu. Sweet, romantik sangat-sangat. Suara macam Jamie Oliver. Nasib baik muka hensem. Hensem lah sebab aku tengok The Vow. Kalu tengok citer lain mungkin tak nampak hensem.

Yang paling aku suka lepas The Vow- Step Up. Pergh. He is a dancing machine. Kalah Hrithik Rosan nak royat bui. Ha ha ha. Hari ni tak decide lagi nak tengok movie apa lakonan dia. Citer yang dia berlakon jadi watak utama agaknya dah habis aku tengok. Tinggal citer lakonan pak pacak dia je la. Cair mak!

1 comment:

Anonymous said...

terliurnyoo tgk brownies...

hmm meme tok saba nok tgk anok sedaro esp me hok tak dok anok..tupe kasih anok sedaro je. wish uols duk dekat2 senei nok jupo..ni kiri kane hehehe missing uols so much!

-kakak-