Dark Fellows

Get My Updates By Email

Thursday, July 4, 2013

#1043 Me Vs Jamban Dia

Mengetest jamban.
Hoho.. Bertahun jamban Zaraa ni dok dalam stor tak terusik. Adam dulu 3 tahun setengah baru potty train. Lewat start sebab dia bercakap lambat. Percayalah, itu semua hanyalah alasan si ibu semata-mata. Nggeeee~~~` 
Skang ni turn Zaraa pulak. Haih... Dia dah boleh cakap sepatah-sepatah yang boleh dipahami. Suppose dah boleh potty train dia la kan. Aku pun tak keje dok umah aje. Memang banyak masa boleh latih dia. SEPATUTNYA lah. Ha ha ha. Tapi bila masa nak start training ni, trainer pulak berlengah-lengah. Trainee pun rilek je la. Kalu kareb tu dia bagitau la. Tapi yang dah setel la.
Haih... Bila nak start apa-apa ni memang lemah semangat betol. Biasalah.. Mula-mula mesti tensi kan kalu tak jadi. Adam dulu 3 hari je aku train. Sebab dia dah besar memang senang la nak paham. Zaraa ni kecik lagi. Tapi the sooner la the better kan? 
Ok lah... Aku tak serius pun lagi nak train dia. Saje je bawak keluar jamban dia dari stor. Nak introduce je awal-awal ni. Macam Adam dulu la. Berbulan-bulan aku dok saiko dok hypnotized dia cakap lepas ni dah tak nak pakai pempes dah, nak kencing kareb semua kat jamban... This time pun slow-slow lah. Kalu start awal sangat, trainee belum ready. Nanti trainer pulak yang sentap kan asyik terkantoi atas lantai dengan kapet dengan sofa kan. 

Semoga dipermudahkanNya Amin. Aku tak start lagi weh. Saje bagi dia main koya-koya dulu atas jamban takhta ni. Takde la culture shock dia bila tiba masanya. Ada kawan aku sorang tu, anak dia baru 2 tahun dah diaper free. Dia kata 6 bulan sebelum tu dia dah train anak dia. Memang kena rajin mengemop lah bila terkantoi sana sini tu. (dia ada maid, senang la) 

Gambate Blog Diva, Aja! Fighting!

2 comments:

Anonymous said...

hahahhahaha comeinyooo jambei! cayuk mommy! zara cleber gal ;-)
-kakak-

mama ct said...

mek..faris dah berjaya...di rumah nappy free...kat luar kalau jln jauh2 baru on...malas nak stop di jamban...now..dia kalau nak kencing...dan berak...boleh ckp dan terus terkedek2 masuk jamban...senang hati aku dah...anak lelaki..kencing..dia pun pandai basuh senriri..pandai bukak tap dan off...berak aje aku basuh..itu pun...kadang2 haris...2 thn 1 bulan..dah berjaya!..Alhamdullillah..mashaaAllah...gunakan kelebihan housewife utk lebih maju, jimat belanja....adik no 4 dah on the way....aku tiadak mahu beli nappy utk 2 org!...hahahaha