Dark Fellows

Get My Updates By Email

Monday, January 13, 2014

#1090 Me Vs Tv Setel!

Report aritu depa kata nak mai Rabu or Khamis, tapi harini dah sampai. Mantap. Bagus. Saya suka servis dari pihak yang bersalah macam ni. Depa sampai je, tak cakap banyak terus zap-zaaaap-zaaaaaaap tukar panel sekeping, pasang balik dan gantung kat dinding semula. Terus buleh tengok. Alhamdulillah. Setel masalah. Aku ingatkan depa nak ganti tv baru seketul terus. Sesak napas mak tengok kotak PANEL 42" tu. Okey.... PANEL aje... Motherboard pakai yang asal okeh. Stop dreaming.
Zaman skang ni camtu la kot. Rosak je, ganti seketul terus. Takde baiki-baiki. Cuak jugak aku ingatkan depa nak angkut bawak pegi service center. Mau berhari-hari kena tengok Beyond pakai tv tebal yang lama tu. Functional lagi, tapi itulah aku kan dah lupakan kulit. Bila mata dah biasa dengan yang nipis, mana mau yang tebal-tebal dah. Hekhek..
Okey, masalah setel. Budak-budak buleh tengok Disney Channel tanpa komplen dah. You don't want to know how many times Adam complaints about the broken tv and ask us to buy a new one ASAP.

Bila orang cakap this brand bagus, this brand tak bagus.... I don't know what to say. Aku tak suka nak bias bab-bab jenama barang letrik ni. For me, benda ni atas nasib. Tak semua orang yang beli that so called bad brand tu jadi macam tu. Kan? So, atas nasib lah. Semua brand pun ada warranty. So, guna je lah bila keadaan memerlukan. And it is understandable barang letrik zaman skang ni kalu buleh guna sampai 5 tahun tu pun kira dah cukup bagus. Pada aku lah... Nak-nak kalu guna nonstop day and night 24-7. 

No comments: